Autopríslušenstvo - Bosch získal už druhýkrát Slovak Gold za servisný koncept Bosch Car Service

04.10.2010 10:38
  • Bosch Car Service koncept rastie na Slovensku už 10 rokov
  • Koncept od firmy Bosch získalo už 24 firiem
  • Servis s komplexnou ponukou servisných služieb pre oblasti motorov, podvozkov a komfortných systémov

 

Na počiatku roku 2001 predstavila firma Bosch koncept servisnej siete pre nezávislé autoservisy pod názvom Bosch Car Service zaisťujúci široké servisné služby pre všetky značky automobilov . Týmto konceptom oslovila súčasných servisných partnerov Bosch, ale zároveň ponúkla spoluprácu všetkým nezávislým autoservisom s nadštandardným rozsahom a úrovňou služieb. Dnes registruje Bosch celosvetovo 14373 Bosch servisov (z toho 11034 Bosch Car Service) a na Slovensku 28 Bosch Service (z toho 24 Bosch Car Service).

Slovak Gold získal Bosch Car Service koncept už v roku 2004 a po úspešnom obhájení dokázal certifikáciu dvakrát predĺžiť. Svoju výnimočnú kvalitu na slovenskom trhu dnes koncept preukazuje opätovným získaním certifikácie druhýkrát za sebou.

Koncept Bosch Car Service je postavený na partnerskom vzťahu servisu a spoločnosti Robert Bosch, ktorý je zakotvený v servisnej zmluve. Bosch poskytuje členom svojej servisnej siete neustále rozvíjajúce sa know-how vo všetkých smeroch súvisiacich s automobilom ako aj so servisnými činnosťami, počnúc základnými informáciami až po špeciálne školenia. Túto pomoc môže spoločnosť Robert Bosch, ako inovatívny systémový dodávateľ prvovýbavy pre automobilový priemysel, disponujúci technickými kompetenciami, kvalifikovane a trvale ponúknuť každému svojmu servisnému partnerovi. Veľká časť skúseností a veľký objem informácií obsahuje kompaktný informačný systém Bosch známy pod názvom ESI(tronic). Tu sa nachádzajú obchodné, ale hlavne technické informácie pre viac ako 40 000 vozidiel, ako z oblasti motormanžmentu, servoriadenia, brzdových systémov, ABS, imobilizéra, klimatizácie, tak i z oblasti inšpekčných prehliadok, mechanických opráv a pod.
Ďalším nezanedbateľným kanálom, ktorým si členovia servisnej siete Bosch rozširujú a doplňujú informácie je telefonická linka „Hot-line“ pre špeciálne technické otázky. Keďže opravy vozidiel sú vzhľadom na používanie širokej škály systémov a elektroniky vo vozidlách, ktoré sú ale na druhej strane úzko špecifické pre každé vozdilo, stále ťažšie, školenia sa stávajú pre pracovníkov servisov neoddeliteľným predpokladom kvalitných servisných výkonov. Každý Bosch Car Service si môže vybrať zo širokej ponuky technických školení špeciálne zameraných na rôzne špecifické servisné oblasti ako je vstrekovanie, ale aj brzdové či komfortné systémy, ktoré sa realizujú v školiacom stredisku Bosch. Pomocnú ruku Bosch ponúka napríklad aj v stavebnom poradenstve pri stavbe alebo prestavbe servisu, reklame, propagácii a iných oblastí. Komplexnosť ponuky spoločnosti Robert Bosch dopĺňa ponuka dodávok náhradných dielov a autopríslušenstva Bosch, ako aj servisnej diagnostiky, ktoré sa vyznačujú najmä vysokou kvalitou a spoľahlivosťou.

Od Bosch servisu k Bosch Car Service
Zakladateľ firmy, Robert Bosch už otvorením „dielne na jemnú mechaniku a elektroniku“ 15. novembra 1886 v Stuttgarte, udal základné smerovanie firmy, ktoré firma Bosch neopustila dodnes: vyvíjať a vyrábať výrobky a systémy do automobilov na najvyššej technickej a kvalitatívnej úrovni, ktoré by automobilizmus posúvali bližšie k dokonalosti. Medzi prvé výrobky, ktorými si Robert Bosch urobil meno medzi vtedajšími fanúšikmi áut, boli nízkonapäťové a vysokonapäťové magnetozapaľovania. Zanedlho sa však ukázalo, že bude nutné aj tieto „High-Tech“ výrobky odborne udržiavať a opravovať, čo bol prvý impulz k založeniu vlastnej servisnej organizácie pod názvom „Bosch –Dienste“.

Prvý servis bol založený v Hamburgu už v roku 1921. Rýchle rozšírenie servisnej siete v medzinárodnom meradle prinieslo aj nový názov siete „Bosch-Service“. 60-te roky 20.storočia boli v automobilizme desaťročím nástupu elektronicky regulovaného vstrekovania benzínu. V roku 1967 prvý raz zaviedla práve spoločnosť Robert Bosch sériovú výrobu elektronicky riadeného benzínového vstrekovania. To bol veľký skok v technickom vývoji. Doteraz čisto mechanický systém vstrekovania sa rozšíril o elektronické komponenty a riadiacu jednotku, čím sa dosiahol presnejší pomer paliva a vzduchu, čo prinieslo aj zníženie emisných hodnôt.

Servisný koncept
Tento vývoj ovplyvnil aj servisnú organizáciu Bosch a v roku 1975 bol predstavený verejnosti servisný koncept, ktorý už reagoval na aktuálne trendy v oblasti benzínového, ale aj naftového vstrekovania. Základnými kameňmi tohto servisného konceptu bolo vytvorenie dvoch typov servisov špecialistov: Bosch-Service-Autoelektrik a Bosch-Service-Diesel. Bosch-Service-Autoelektrik bol servis špecializujúci sa na opravu výrobkov a systémov automobilovej elektriky, elektroniky a benzínového vstrekovania pre spaľovacie motory. Pracovníci týchto servisov sa vyprofilovali ako vysokošpecializovaní odborníci v oblasti elektroniky, zapaľovania a vstrekovania. Spoločnosť Robert Bosch poskytovala svojej servisnej sieti už od začiatku komplexné poradenstvo, know-how, školenia (najmä v oblasti technických informácií) a hot-line. Servisy pracovali ako vysoko špecializované dielne a ďalšie rozširovanie poskytovaných servisných výkonov a prác u týchto servisov bolo nepovinné, len doporučované (napr. pneuservis, mechanické opravy a pod.)

Ďalším typom servisov bol Bosch-Service-Diesel, ktorý bol servisom špecializujúcim sa na opravy radových aj rotačných vstrekovacích čerpadiel pre naftové motory. Tento druh opravárenských prác je náročný najmä vysokými počiatočnými investíciami do špeciálnej diagnostiky, bez ktorej je oprava na požadovanej kvalitatívnej úrovni nemožná. V prakticky nezmenenej forme fungujú tieto servisy dodnes a do budúcnosti sa počíta len s malými zmenami, ktoré len potvrdia charakter servisu ako špecialistu pre oblasť naftového vstrekovania. Neustály vývoj automobilizmu v ostatných rokoch má za následok stále sa predlžujúce inšpekčné intervaly a stúpajúcu životnosť opotrebujúcich sa dielov automobilu, čo v praxi znamená redukciu servisných prác v servisoch. Zároveň sa zvyšujú technické požiadavky na servisné výkony cez stále stúpajúcu komplexnosť automobilových dielov (rastie podiel elektroniky vo vozidlách, zosieťovanie systémov). K týmto faktorom naviac pristupuje aj rastúci agresívny cenový konkurenčný boj. K zvládnutiu týchto veľkých „výziev“ potrebuje servis stále viac a viac podporu silného partnera s komplexnou ponukou.
To si uvedomila i spoločnosť Robert Bosch. Pristúpila preto roku 2000 k zavedení servisného konceptu, ktorý odzrkadľuje aktuálne smerovanie a požiadavky moderného servisu, ako aj podmienky potrebné na uspokojovanie náročných požiadaviek zákazníkov. Zachovanie kontinuity s predchádzajúcim konceptom zvýraznila aj v názve „Bosch Car Service“.

Bosch Car Service
Je samozrejmosťou, že na servisného partnera v každej krajine sú v rámci siete Bosch Car Service kladené určité nároky, platné v celej medzinárodnej servisnej sieti Bosch Car Service, ktorých plnenie sa považuje za záväzné. Dôležitou podmienkou je šírka ponúkaných servisných výkonov, ktoré spĺňajú črty kompletného servisu. Sem patria: diagnostika benzínových a naftových motorov, opravy a diagnostika zapaľovacích a elektrických systémov a komponentov, opravy brzdových systémov, inšpekčné prehliadky, mechanické opravy (spojky, výfuky a pod.). V skratke môžeme hovoriť o servise s komplexnou ponukou servisných výkonov pre oblasti motorov, podvozkov a komfortných systémov. Aby bol servis schopný zabezpečiť vyššie uvedené činnosti, potrebuje k tomu servisnú diagnostiku. Najdôležitejšími diagnostickými zariadeniami sú: motortester s osciloskopom, analyzátor plynov a diagnostický prístroj KTS 650, ktoré komunikujú s riadiacimi jednotkami motora, ale aj ďalšími systémami. Štandardná klasická výbava servisu (zdviháky, náradie..) sú samozrejmosťou, ktorými je už dnes vybavený každý servis.

Nároky platné v celej medzinárodnej servisné sieti Bosch kladú veľký dôraz aj na samotnú budovu a priestory servisu. Podmienkou sú minimálne dve miesta na opravy áut v rámci servisu s dvomi servisnými pracovníkmi a priestor pre príjem zákazníka s možnosťou vytvorenia malej predajne pre náhradné diely a príslušenstvo. Veľký dôraz sa kladie na prístupnosť servisu ako aj na čistotu a poriadok v servise. Ďalšou požiadavkou je, aby každý Bosch servis bol navonok ľahko identifikovateľný. Servisná zmluva totiž zaväzuje každý servis aj k jednotnému stvárneniu svojich priestorov a k používaniu jednotných imidžových prvkov. Je jasné, že plnenie vyššie uvedených podmienok je náročné, ale len tak je možné zabezpečiť vysokú kvalitu samotných opráv a služieb. Na kontrolu plnenia štandardov servisnej siete Bosch Car Service sa používajú dva nástroje: každoročný audit kvality špecializovanou nezávislou firmou, ktorý je povinný absolvovať každý Bosch Car Service, a pravidelné neohlásené kontroly bez vedomia samotného servisu tzv.“fantómové testy“, na odhalenie prípadných nedostatkov pri každodennej práci servisu.

Pre tie servisy, ktoré niektoré z vyššie uvedených podmienok ešte nespĺňajú, a chceli by sa stať súčasťou servisnej siete Bosch Car Service, je možné začať servisnú spoluprácu podpísaním časovo obmedzenej dohody o budúcej dohode. V tomto dokumente sa vyšpecifikujú a naplánujú jednotlivé kroky „doplnenia“ servisu ako v oblasti servisných výkonov, tak aj v oblasti diagnostiky, splnením ktorých servis naplní všetky podmienky pre vstup do servisnej siete Bosch-Service. Týmto spôsobom ponúka spoločnosť Robet Bosch pomoc pri vybudovaní resp. prebudovaní servisu, ktorý je dnes napr. len servisom zameraným na mechanické opravy (resp. len diagnostické práce), na servis ponúkajúci komplexné služby pod označením „Bosch Car Service“.

Kontakt:
Peter Skyva, telefón: +421 248 703 217

Kontakt pre novinárov:
Zita Olgyayová, telefón: +421 248 703 200

Bosch Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom v oblasti technológií a služieb. Podľa predbežných výsledkov za rok 2009 v obchodných oblastiach automobilovej a priemyslovej techniky, spotrebného tovaru a techniky budov, približne 270 000 pracovníkov dosiahlo obrat 38 miliard euro. Bosch Group zahrňuje spoločnosť Robert Bosch GmbH a viac ako 300 dcérskych a regionálnych spoločností vo viac ako 60 krajinách sveta. Po započítaní predajných a servisných partnerov je Bosch zastúpený v zhruba 150 krajinách. Tento celosvetový zväzok vývojových, výrobných a odbytových firiem je predpokladom pre ďalší rast. Bosch investuje každoročne viac ako 3,5 miliardy euro do vývoja a výskumu a prihlási celosvetovo viac ako 3000 patentov. Svojimi výrobkami a službami Bosch zvyšuje kvalitu života tým, že prináša inovačné a užitočné riešenia.

Spoločnosť bola v roku 1886 založená Robertom Boschom (1861 - 1942) v Stuttgarte ako „dielňa pre jemnú mechaniku a elektrotechniku“. Obchodno-právna štruktúra Robert Bosch GmbH zaišťuje podnikateľskú samostatnosť Bosch Group. To umožňuje spoločnosti dlhodobo plánovať a investovať do dôležitých podnikateľských zámerov pre zabezpečenie budúcnosti. 92 % majetkových podielov Robert Bosch GmbH patrí verejne prospešnej spoločnosti Robert Bosch Stiftung GmbH (Nadácii Roberta Boscha). Väčšinové hlasovacie práva má však spoločnosť Robert Bosch Industrietreuhand KG, ktorá má zároveň tiež právo vykonávať funkciu spoločníkov. Ostané podiely a hlasovacie práva má rodina Boschových a Robert Bosch GmbH.

Viac informacií na www.bosch.com a www.bosch.sk

PI RBCZ/COM - marec 2010

 

Zdroj: https://press.bosch.sk/press/detail.asp?f_id=790

Vyhľadávanie

Kontakt

AUTO KIZÁK Vranovska 1450/21
091 01 Stropkov
Tel.: 054 / 742 3882
Fax: 054 / 718 1841

SME ČLENOM SIETE